Numărul înșelăciunilor legate de rezervările online a crescut de 9 ori în acest an. A pățit-o și un tânăr din București care a rămas fără o sumă importantă din cont.
Un tânăr din București a găsit pe internet o vacanță în Grecia. A folosit o aplicație de încredere și nu s-a gândit niciodată că ar putea fi înșelat.
După ce și-a ales camera și perioada sejurului, a primit un mesaj prin care i se cerea să plătească urgent serviciile, altfel rezervarea va fi anulată.
„Am intrat pe link, am fost redirecționat pe o altă pagină, unde mi s-au solicitat datele de pe card. Am primit chiar și o notificare din aplicația băncii. Am aprobat și în felul acesta, am rămas fără 2.500 de lei”, a declarat tânărul pentru presa locală.
Cel mai probabil, infractorii cibernetici au avut acces la lista clienților hotelului și au trimis un link fals, în numele platformei online de rezervare.
Odată cu dezvoltarea și folosirea intensivă a inteligenței artificiale, anunțurile online cu vacanțe false au crescut cu 900%. Iar odată ce efectuăm o plată către un site suspect, șansele să ne mai recuperăm banii sunt aproape de zero.
„În momentul în care am dat click, banii au plecat. Nu există varianta că sunt într-o zonă gri, sau ceva asemănător și de aceea e important să fim foarte atenți către cine facem plata”, explică Alin Becheanu, reprezentant bancă.
Specialiștii Directoratului de Securitate Cibernetică avertizează că hackerii ne pot accesa conturile și prin intermediul rețelelor wi-fi din hoteluri sau aeroporturi.
„De cele mai multe ori, acele rețele sunt nesecurizate și în momentul în care facem tranzacții financiare de pe acele rețele trebuie să știm că ne expunem unui risc, că atacatorii care monitorizează acea rețea să monitorizeze și aplicațiile de internet banking. De aceea ar fi de preferat să avem un antivirus instalat pe dispozitiv”, spune Mihai Rotaru, reprezentant DNSC.