Tichetele de masă sunt un beneficiu extrasalarial foarte popular în rândul companiilor, implementarea lor aducând cu sine multiple beneficii atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Cu toate acestea, este necesar să acorzi atenție câtorva aspecte fundamentale, pentru a te asigura că implementarea acestora va fi un succes pentru firma ta.
Cadrul legislativ
În România, valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 40 de lei. De la 1 ianuarie 2024, conform ultimelor modificări legislative, pentru tichetele de masă angajatorul plătește atât impozit pe venit, cât și contribuția pentru asigurările sociale de sănătate, ambele în cuantum de 10% din valoarea tichetelor.
Impactul fiscal
Înainte de introducerea lor în ecosistemul afacerii tale, este esențial să înțelegi cum funcționează aceste tichete de masă, ele influențând direct salariile nete ale angajaților tăi, precum și costurile totale pentru companie.
Integrarea în bugetul companiei tale
Un alt aspect cheie pe care trebuie să-l iei în calcul înainte de adoptarea tichetelor de masă este reprezentat de costuri. Acestea sunt costurile directe, de natură financiară, care includ valoarea nominală și taxele asociate tichetelor, și costurile indirecte, reprezentate de resursele necesare pentru administrarea și implementarea sistemului de tichete.
Implementarea logistică
Înainte de a te apuca de implementare, documentează-te. Tichetele de masă vin în mai multe forme, de la mai mulți furnizori autorizați. Ai putea alege Pluxee pentru carduri de masă și vei avea garanția unui furnizor autorizat cu vechime pe piața din România. Cardurile electronice sunt mai ușor de gestionat atât pentru companie, cât și pentru angajat, fiind astfel mai eficiente. Alege un sistem compatibil cu legislația actuală privind tichetele de masă și asigură-te că personalul de la resurse umane este instruit astfel încât să poată gestiona corespunzător tichetele.
Să implementezi tichete de masă în afacerea ta poate fi o provocare legislativă și administrativă, însă documentarea și planificarea riguroase te pot ajuta să simplifici semnificativ procesul. Asigură-te că ești la zi cu reformele fiscale, alege un furnizor de tichete de masă care să fie autorizat de statul român, astfel încât angajații tăi să se poată bucura de beneficiile aduse de alegerea firmei tale ca loc de muncă, și toată lumea va avea numai de câștigat.