Centrul de suport tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale este pregătit să ofere asistență personalului din secțiile de votare pentru utilizarea echipamentelor și a aplicației pentru verificarea dreptului de vot.
Purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca, a declarat că au fost trimise tablete pentru fiecare secție de votare din țară și din străinătate.
„Am instruit peste 50.000 de persoane care vor utiliza sistemele informatice și aplicațiile pe care noi le-am dezvoltat și le-am pus la dispoziția Autorității Electorale Permanente. Vorbim de operatori de calculator care se vor afla în fiecare secție de votare din țară și de membrii operatori de calculator care se vor afla în secțiile de votare din străinătate. De asemenea am organizat instruiri la nivel național, dar și la nivel internațional, cu președinții secțiilor de votare și locțiitorii acestora, astfel încât să poată utiliza cu succes aceste instrumente”, a spus Chirca într-o conferință de presă la sediul centrului de suport tehnic al STS. El a adăugat că din acest centru de suport tehnic se va oferi îndrumare atât pe linie tehnică, cât și pe alte aspecte.
„Vorbim de asistență privind operațiunile electorale unde putem să le facem legătura cu AEP, prin completarea proceselor verbale pentru Institutul Național de Statistică și, bineînțeles, îndrumare pe tot ceea ce înseamnă utilizarea tabletelor și instrumentelor IT puse la dispoziție de către instituția noastră”, a subliniat purtătorul de cuvânt al STS. Coordonatorul operațional al activităților de suport tehnic pentru alegerile din data de 9 iunie, generalul Remi Manda, a explicat că acest call center este constituit pentru București – Ilfov și străinătate, dar poate veni și în sprijinul celorlalte centre de suport tehnic din județe.
„Avem call center în fiecare județ, apelurile sunt preluate la nivelul fiecărui județ și rezolvate punctual. În principiu, noi așteptăm apeluri pe parte tehnică pentru a veni în sprijinul celor care operează echipamentele puse la dispoziție de către noi. Ne aflăm în preziua alegerilor la ora la care operatorul de calculator se află în secția de votare alături de președintele secției și de ceilalți membri și desfășoară activități specifice. (…) Întrucât la ora 22,00, astăzi, începe votarea în străinătate, cu primele secții de votare din Noua Zeelandă, vom avea aici personal la toate consolele pentru a deservi și să venim în sprijinul operatorilor de calculator pe întreaga perioadă a procesului electoral. Capacitatea maximă a acestui call center este de 120 de persoane. Pentru o intervenție rapidă, noi, în momentul de față, avem, la nivelul Bucureștiului și județul Ilfov, 12 centre de intervenție tehnică care sunt distribuite în zonele care să permită acces și intervenție imediată”, a spus Remi Manda. Acesta a subliniat că se estimează un flux masiv de apeluri către centru la prima oră a dimineții de duminică, la deschiderea secțiilor de votare, atât în țară, cât și în străinătate.