Vânzările de mașini au crescut cu aproximativ 14% în luna aprilie 2024 față de luna anterioară. România se află în topul înmatriculărilor din UE.
În total, au fost vândute 913.995 de mașini noi în UE luna trecută, înregistrând o creștere anuală de 13,7%, conform datelor publicate de Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
România ocupă locul doi în topul înmatriculărilor de mașini noi, cu o creștere de 34,6% față de aprilie 2023.
Pe primul loc se află Cipru (+105,4%), iar creșteri semnificative s-au înregistrat și în Danemarca (+27,1%), Polonia (+25,1%) și Spania (+23,1%).
Această creștere poate fi parțial explicată de faptul că luna aprilie din acest an a avut două zile de vânzări în plus comparativ cu anul trecut, când Paștele catolic a fost în aprilie, conform ACEA.
Producătorii cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor sunt Honda (+155,4%), Volvo (+63,5%) și Toyota (+47,3%).
Volkswagen Group (VW, Skoda, Seat, Audi și Porsche) a avut cele mai mari vânzări, cu 254.019 de unități și o creștere anuală de 15,5%.
Urmează Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Jeep, Lancia, Alfa Romeo), cu 152.236 de mașini noi vândute și Renault Group, cu 101.440 de unități.
În ceea ce privește mașinile electrice, înmatriculările acestora au crescut cu 14,8%, ajungând la 108.552 de unități în aprilie, menținându-și o cotă de piață constantă de aproximativ 12%.
Cele mai mari creșteri anuale ale vânzărilor de mașini electrice au fost înregistrate în Cipru (+381,3%), Malta (+103,6%), Danemarca (+89,8%) și Ungaria (+78,9%).
Germania a înregistrat cele mai multe înmatriculări de mașini electrice în aprilie (29.740), cu o scădere de 0,2% față de anul anterior.
Pe de altă parte, în Croația (-70,3%) și Irlanda (-41,6%) înmatriculările de mașini electrice au scăzut semnificativ.
Creșterea înmatriculărilor de mașini electrice contrazice avertismentele specialiștilor care anticipau o scădere a cererii din cauza prețurilor mai mari și a infrastructurii de încărcare a bateriilor încă deficitare.