Un pas important în rezolvarea problemei „practicilor înșelătoare” de reducere a gramajului produselor și menținerea prețului acestora a fost făcut după ce președintele ANPC a făcut public ordinul în acest sens. Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi că va exista un control al Consiliului Concurenței privind creșterea „nejustificată” a prețurilor detergentelor.
„Facem deja un pas important în rezolvarea problemei reducerii gramajului, dar menținerea prețului, acest tip de scumpire mascată, care de fapt înșală clienții. Președintele ANPC a făcut public ordinul care impune procesatorilor să informeze clar orice modificare a gramajului produselor cu toate detaliile necesare. Astfel protejăm, în special, puterea de cumpărare a celor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare”, a declarat Ciolacu la începutul ședinței de Guvern de joi, de la Palatul Victoria.
Potrivit premierului, un alt tip de intervenție „la fel de necesară” este cea privind piața detergentelor, ”unde există creșteri de prețuri total nejustificate”, iar Consiliul Concurenței va efectua un control.
„Vrem să întărim astfel cadrul măsurilor de stopare a scumpirilor demarat prin mecanismele de plafonare a prețului”, a spus prim-ministrul.
Miercuri, premierul Marcel Ciolacu a declarat că nu există niciun fundament economic pentru practicile în care produsele cărora li s-a micșorat cantitatea sunt vândute la același preț.
„Urmează să vină și Ministerul Economiei și Ministerul Agriculturii cu modificări legislative. Am discutat acest lucru și cu domnul președinte de la Consiliul Concurenței pentru a vedea demersurile cu acele scumpiri, din punctul meu de vedere, care nu au niciun fundament economic, la detergenti de aproape 26%. Dacă nu ar fi fost aceste scumpiri, am fi vorbit de o scădere și mai mare a inflației”, a afirmat șeful Guvernului.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat un proiect de ordin al președintelui ANPC în care se stabilește obligația operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț.