Peste 70.000 de români au petrecut Paștele pe litoral. Turiștii au avut parte de numeroase evenimente în toate stațiunile.
Peste 70.000 de turiști români și străini au fost cazați în hoteluri și apartamente de vacanță de-a lungul litoralului românesc în perioada 25 aprilie – 6 mai 2024, conform Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR). Vama Veche a avut cel mai mare grad de ocupare, cu peste 90% din locurile de cazare ocupate, iar Mamaia a atras cel mai mare număr de turiști, ca în fiecare an, datorită capacității sale mari de cazare în comparație cu alte stațiuni.
„Peste 70.000 de turiști români și străini au fost cazați în hoteluri și apartamente de vacanță de-a lungul litoralului românesc în perioada 25 aprilie - 6 mai 2024, în primul interval oficial al Sezonului Litoral 2024. Vremea nu a fost favorabilă în această perioadă, care includea tradiționala sărbătoare de 30 aprilie – 2 mai, altfel am fi avut și mai mulți turiști la mare. Din fericire, „evenimentul bate vremea”, în sensul că majoritatea tinerilor și a celor care aveau deja bilete și planuri la Festivalul de muzică electronică SUNWAVES, petrecerile din cluburile de noapte din Mamaia sau Festivalul gastronomic „Festivalul du Bonheur” – au venit la mare, indiferent de condițiile meteo”, a declarat Corina Martin, secretar general al FPIOR.
Litoralul este, în orice țară, o destinație dependentă de condițiile meteo, de aceea evenimentele mari și tradiționale trebuie să fie atrase către litoral pentru a elimina această condiție, adaugă ea.
Mamaia și Mamaia Nord, Vama Veche și Costinești sunt cele trei destinații care au deschis sezonul, fiind considerate „capitalele consacrate ale distracției”, mai spune Corina Martin.
Vama Veche a avut cel mai mare grad de ocupare, cu peste 90% din locurile de cazare ocupate, iar Mamaia a atras cel mai mare număr de turiști, ca în fiecare an, datorită capacității sale mari de cazare în comparație cu alte stațiuni.
Festivalul de muzică electronică SUNWAVES, care deschide de obicei sezonul, a avut un număr de 90% turiști străini din totalul participanților, cu peste 35.000 de participanți în total în această perioadă.
„Încă o dată, se dovedește că un eveniment internațional bine organizat și promovat atrage atenția turiștilor din vestul Europei mult mai mult decât ar putea face hotelurile, restaurantele sau destinația în sine și reprezintă un adevărat catalizator de atenție și atracție pentru un segment important de turiști și fani ai acestui gen de muzică”, adaugă reprezentantul FPIOR.
Festivalul du Bonheur a încheiat primul eveniment al sezonului cu un bilanț în creștere, conform organizatorilor, chiar dacă nu a fost unul foarte mare.
Concertele organizate în Mamaia și Constanța, deschiderea programului la Telegondola Mamaia și alte evenimente în restaurante și hoteluri au atras, de asemenea, atenția asupra unei destinații care s-a pregătit pentru primii săi turiști oficiali.
„Vremea frumoasă înregistrată în al doilea interval, orientat în jurul sărbătorii ortodoxe de Paște, a atras și mai mulți turiști decât înregistrăm în mod obișnuit în perioada Paștelui și a crescut numărul de turiști care călătoresc în familie sau cu copii, care au ales să ia „Lumina de la malul mării”. Apropierea sărbătorii de 1-2 mai de Paște a permis românilor să aleagă din mai multe opțiuni o perioadă potrivită pentru prima lor escapadă la mare și a distribuit numărul de turiști pe un interval mai lung, de 5-6 nopți de cazare în total, în loc de doar 2-3 nopți, cum se întâmplă în mod obișnuit”, mai spune secretarul general al FPIOR.
Ca noutate, a fost înregistrat un număr încurajator de turiști străini, în special americani, care au venit independent la Constanța, chiar dacă se aflau într-o vacanță în București, și care au solicitat croaziere pe mare, tururi ale orașului Constanța și excursii ghidate în Dobrogea, mai spune Corina Martin.