Dispariția, aparent fără motiv, a celebrului magiun de Topoloveni de pe rafturile unui mare retailer a atras atenția opiniei publice, dar și a oficialilor de la Ministerul Agriculturii.
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat, joi, că i-au fost semnalate mai multe cazuri de produse românești eliminate de pe rafturile marilor retaileri, dar aceste probleme au fost rezolvate în mare parte.
Întrebat în legătură cu faptul că mai multe produse românești sunt eliminate de pe rafturile marilor retaileri, printre care și magiunul de Topoloveni și înghețata din Teleorman, ministrul a spus că știe despre aceste două probleme și s-a implicat în rezolvarea lor, adăugând că miercurea viitoare va avea o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte.
„Magiunul de Topoloveni, bineînțeles, a fost băgat în plafonarea adaosului comercial (…) pentru că magiunul de Topoloveni pleca cu 9 lei de la procesator și ajungea pe magazinul de retail cu 30 de lei. Prin plafonarea adaosului comercial, magiunul de Topoloveni a devenit un produs agreat de români și din punct de vedere al calității, cât și din punct de vedere al achiziționării, pentru că are un preț corect acum la raft. Dacă ne referim la Metro, sunt în discuții cu retailerul. Este un aspect de acum un an de zile. Este într-un proces de litigiu Topoloveni cu retailerul Metro, dar aceste aspecte o să le discut în continuare, pentru că și săptămâna viitoare, miercuri, o să am o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte și sunt sigur că le vom rezolva. Dar nu putem spune că în magazinele din România magiunul de Topoloveni nu există; este în peste patru retaileri din România magiunul de Topoloveni”, a spus ministrul, după ședința de Guvern.
El a adăugat că se implică tot timpul pentru ca produsele românești să afle pe magazinele de retail din România.
Întrebat dacă i s-au semnalat și alte situații în acest sens, Barbu a răspuns: „Întotdeauna când mi s-au semnalat, Ministerul Agriculturii s-a implicat și aceste probleme au fost rezolvate”.
„Sigur că mi s-au semnalat. La legume, vă dau un exemplu, legume românești care, în momentul de față, sunt în toate magazinele de retail din România. Dacă mergeți în orice magazin de retail din România găsiți roșii și legume românești. Anul trecut era o problemă. Bineînțeles că am intervenit. Am avut ședință, inclusiv cu șefii care conduc acești retaileri până la nivel de CEO, inclusiv am adus la Ministerul Agriculturii partea de achiziție din aceste magazine de retail și, împreună cu mai multe cooperative, cât și cu Casa Unirea, am integrat legumele românești în aceste magazine și, așa cum spuneam, în momentul de față în magazinele de retail în România găsiți roșii și legume românești. V-am dat un exemplu. Sunt ‘n’ „, a adăugat ministrul.