Comercianții care au încercat să fenteze plafonarea adaosului comercial au primit o lovitură! ANPC a publicat un ordin care demască practica de la raft, obligând producătorii și comercianții să informeze cumpărătorii cu privire la scăderea gramajului produselor.
Fenomenul cunoscut sub numele de „shrinkflation”, care constă în reducerea dimensiunii sau cantității unui produs menținându-se prețul sau chiar mărindu-l, devine tot mai vizibil și în România. Această practică afectează direct consumatorii, care plătesc aceeași sumă sau mai mult pentru mai puțin produs.
ANPC a luat măsuri împotriva celor care au redus cantitățile de produse. Autoritatea a propus un proiect de ordin care vizează informarea adecvată a consumatorilor în cazul produselor preambalate a căror cantitate a fost modificată, chiar dacă prețul de raft rămâne același.
Conform noilor reglementări propuse, comercianții vor fi obligați să afișeze clar și vizibil atât reducerea cantității de produs, cât și modificarea prețului pe unitatea de măsură. Scopul este de a oferi consumatorilor posibilitatea de a compara mai ușor prețurile și de a lua decizii informate atunci când achiziționează produse.
ANPC își propune să asigure transparența și corecta informare a consumatorilor români, protejându-i împotriva „shrinkflation-ului” și promovând o concurență sănătoasă în piață. Implementarea acestor măsuri ar putea aduce beneficii semnificative pentru consumatorii din România.