Senatul a adoptat o propunere legislativă care vizează să asigure informarea adecvată a persoanelor cu privire la expirarea documentelor lor de identitate. Astfel, instituțiile statului vor fi obligate să emită notificări înainte de expirarea cărții de identitate, pașaportului și permisului de conducere, iar aceste notificări vor fi transmise cetățenilor prin intermediul SMS-urilor sau e-mail-urilor.
Pentru cărțile de identitate și permisul de conducere termenul pentru notificare este cu 90 de zile înainte de expirarea documentului și șase luni pentru pașaport. „Înainte de a sancționa cetățenii pentru lipsa unor documente personale actualizate, statul ar trebui să faciliteze pe cât posibil demersurile birocratice. E cât se poate de firesc, dat fiind ritmul accelerat al vieții cotidiene, ca unii cetățeni pur și simplu să uite sau să amâne reînnoirea documentelor personale. Această lege propune un sistem de avertizare care să îi notifice pe cetățeni cu suficient timp înainte de expirarea documentelor, permițându-le să acționeze în timp util ca să evite situațiile de ieșire din legalitate”, se explică în expunerea de motive a propunerii legislative inițiate de un grup de parlamentari preponderent USR. Proiectul prevede ca, în cazul în care autoritățile nu dispun de numărul de telefon mobil sau de adresa de e-mail a cetățeanului căruia îi expiră documentele, notificarea să poată fi realizată și prin intermediul poștei. Potrivit inițiatorilor, „transmiterea avertizărilor prin SMS și e-mail ușurează și viața cetățenilor, dar și pe cea a funcționarilor statului”. Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaților, for decizional în acest caz.