Consultantul politic Dorin Iacob a discutat despre modul în care Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, gestionează problema traficului din București. Potrivit lui Dorin Iacob, promisiunile inițiale făcute de actualul primar în 2020 s-au pierdut în haosul rutier, iar acum cetățenilor li se oferă doar consolare în loc de soluții concrete.
„Matematica l-a lăsat pierdut în trafic pe Nicușor Dan. Promisiunea făcută bucureștenilor în 2020 că vor avea cu 40% mai puțin timp petrecut în mașini s-a transformat în 2024 în încurajarea: ”E bine că nu suntem mai rău”, a spus consultantul politic Dorin Iacob.
Acesta este de părere că primarului general îi place la fel de mult să se joace și cu cifrele, și cu vorbele. Acum extinde promisiunea rezolvării traficului în 2035.
“Dragoste cu sila nu se face” spunea în 2021 arhitectul american de origine română Michael Horodniceanu, cel care a așteptat în zadar un telefon de la Nicușor Dan după câștigarea alegerilor. Dl Horodniceanu fusese folosit ca argument puternic în fața bucureștenilor pentru a-i convinge de bunele intenții ale lui Nicușor Dan, a mai declarat Dorin Iacob.
„Aglomerația din traficul bucureștean nu știe matematică și nici nu vrea să învețe. Nu a fost absolut deloc impresionată de demonstrația făcută de Nicușor Dan în campania electorală trecută, din moment ce nu s-a rezolvat nimic, ba din contră. Aflat bară la bară cu logica, Nicușor Dan spunea în 2020: “Semafoarele se pot rezolva cu matematică. Trebuie să fie un semafor cu cameră care să le permită șoferilor să facă stânga. Traficul va fi redus cu 40%”, a afirmat consultantul politic.
Pe principiul “spun orice le place oamenilor să audă doar să câștig”, Nicușor Dan nu a roșit nicio secundă când a mințit bucureștenii. Și pentru că matematica semafoarelor nu părea un argument suficient pentru a-i convinge că știe ce vorbește, Nicușor Dan a plusat. A anunțat că imediat după câștigarea alegerilor un reputat specialist american de origine română îl va ajuta în demersul disciplinării traficului. Un fel de apă caldă care urma să vină de a doua zi. Doar că nu era apă ci trafic, și n-a venit, pentru că nu a fost chemat, consideră Dorin Iacob.
Acesta a menționat că: Michael Horodniceanu, specialistul american cu care se lăuda Nicușor Dan în campanie, declara în 2021 că deși își oferise serviciile pro bono pentru “a ajuta orașul să fie mai bun din punct de vedere al transportului public și transport rutier,” primarul general nu l-a mai sunat niciodată după ce a fost ales. “După alegeri am încercat să iau legătura cu Nicușor Dan, dar nu am primit niciun răspuns. Știți cum se spune, dragoste cu sila nu se face,” spunea Horodniceanu.
„Seria minciunilor în lanț în cazul traficului a fost o reușită de campanie. Adevărul a devenit cunoscut însă destul de repede pentru șoferi, care s-au trezit că nu scad ci adună minutele petrecute în trafic și trebuie să recalculeze drastic cât timp trebuie alocat pentru a ajunge din punctul A în punctul B. Primarul Nicușor nu avea asemenea probleme, era obosit de cât efort depusese în campanie să mintă, traficul putea să învețe matematică și singur.
Așa se face că în 2024 același Nicușor Dan consideră suav că: “Dacă vorbim de trafic, privind obiectiv, nu există soluție miraculoasă.” Dar și că a avut “naivități” când a făcut promisiuni. Se referă aici la trenul metropolitan, unul din proiectele sale fanion, pentru care a curs multă cerneală colorată pe afișele de campanie. Cu o lejeritate extraordinară, Dan a promis că trenul metropolitan va circula pe șase rute, trenurile ar fi avut o frecvență de două-trei pe oră, o capacitate de circa 200 de locuri, o viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră care putea ajunge la o viteză maximă de 80-90 km/h între stații”, a mai afirmat Dorin Iacob.
Consultantul politic a continuat: Acum, în 2024, primarul general spune la fel de calm că în campanie “nu avea informații care este starea proiectului”. Dar asta nu l-a împiedicat să promită. Și ulterior, să se așeze liniștit pe scaunul de primar general.
Nu a fost nicio problemă pentru Nicușor Dan să promită și benzi unice, semaforizare inteligentă, 15 parcări mari Park and Ride, 50 km de linie tramvai modernizată, 900 de tramvaie, autobuze și troleibuze.
În 2024, nimic din toate acestea. Cât despre mijloacele de transport, fondurile atrase în mand