CFR Călători estimează că va înregistra pierderi de peste un miliard de lei în acest an. Veniturile sunt mult mai mici decât anul trecut, iar aceste pagube sunt cauzate de bugetul scăzut oferit de stat, conform acuzațiilor sindicaliștilor.
Situația este critică la compania de stat a Căilor Ferate Române, deoarece au fost înregistrate pierderi încă de la începutul anului și până în prezent de peste un miliard de lei, cu peste 464% mai mult decât în decembrie 2023.
„Este o situație foarte gravă. Într-adevăr, în 2024, se estimează pierderi de aproximativ un miliard de lei la CFR Călători, din cauza subfinanțării cu 500 de milioane de lei în anul 2024, adică cu 500 de milioane mai puțin decât în anul 2023. Din acest motiv, CFR Călători a fost nevoită să anuleze trenuri în această perioadă și a pierdut multe încasări. De asemenea, din cauza subfinanțării infrastructurii feroviare, care permite viteze foarte mici pe calea ferată, CFR Călători are nevoie de mai mulți angajați și un fond de salarii mai mare, ceea ce este nejustificat din cauza subfinanțării infrastructurii”, a declarat Rodrigo Maxim, președintele Federației Transportatorilor din România, la Realitatea PLUS.
Potrivit lui Rodrigo Maxim, investițiile reprezintă a treia cauză a încasărilor mai mici. „Încasările sunt la jumătate din cât ar trebui să fie. După Revoluție și până în prezent, au fost investite doar 120 de automotoare în perioada 2001-2004, iar în prezent – după 20 de ani – a fost adus un singur tren nou în România, care nu poate circula pe infrastructura feroviară din cauza lipsei de călători”, a mai adăugat acesta.
Situația este dificilă nu doar la CFR Călători din București, ci și în restul țării. Au fost semnalate mai multe nereguli de către autorități, în special cazul angajaților care au venit la muncă sub influența alcoolului, dar și a investițiilor foarte puține în acest segment.