Nu mai puțin de 60.000 de voluntari, alături de cântăreți, designeri de modă și sportivi au participat la promovarea importanței votului în perioada de până la alegerile europene, în care vor concura aproape 16.000 de candidați pe aproape 600 de liste înregistrate.
„Noaptea alegerilor” este însă punctul culminant a luni întregi de campanie pentru promovarea votului, la care au participat nu mai puțin de 60.000 de voluntari, dublul numărului celor din 2019, dar și peste 500 de organizații umbrelă paneuropene și 30 de companii la nivel global, precum și cântăreți, creatori de modă și sportivi. Un grup de voluntari din Spania, Italia, Franța și Austria au dezvoltat chiar o aplicație numită Palumba, menită să-i ajute pe cei nehotărâți să decidă cât mai rapid ce partid politic le reflectă convingerile.
Votul la alegerile europene a fost promovat inclusiv la festivalul San Remo din Italia, de circa 20 de cântăreți care au urcat pe scenă cu creioane, care în acest context au simbolizat „democrația și importanța dreptului la vot”, potrivit unei postări de atunci a Parlamentului European. La popularizarea importanței votului au contribuit și echipe de fotbal feminine și masculine, care au semnat mingi cu mesajul „Use your vote”, între care și echipele câștigătoare ale Europa League, Atalanta Bergamo și Eintracht Frankfurt. De asemenea, la Bruxelles, jucătorul echipei naționale de fotbal a Belgiei Amadou Onana a organizat un mini turneu pe 25 mai pentru tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani, pentru a-i încuraja să voteze pentru prima dată. În același timp, companii precum platforma de streaming muzical Spotify și producătorul suedez de produse alimentare Oatly și-au încurajat clienții să voteze și i-au informat în permanență despre alegeri. De asemenea, ca parte a campaniei #AllHandsForDemocracy, Universal Music Group a oferit spectatorilor la concerte un timbru electoral pentru a le reaminti să voteze. Nu în ultimul rând, Parlamentul European a folosit ca vector de influență un videoclip cu sloganul „#Use your vote” care portretizează dreptul la vot ca pe o moștenire lăsată de bunici nepoților, ce a adunat nu mai puțin de 504,2 milioane de vizualizări, după ce a fost difuzat în sute de cinematografe, pe canale tv, în stații de metrou și stadioane de fotbal. În total, aproximativ 360 de milioane de europeni sunt chemați la urne pentru a-i alege pe cei 720 de membri ai următorului Parlament European. Două milioane de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 17 ani vor putea vota pentru prima dată, după ce Germania și Belgia au redus vârsta minimă de vot la 16 ani, după Austria și Malta în 2018, și Grecia, până la 17 ani, în 2016.