Aproape jumătate dintre profesorii care au susținut examenul de titularizare în 2023 au obținut o notă mai mică de 7, care este nota minimă necesară. Potrivit unei analize realizate de Scoala9, în unele județe s-a înregistrat o performanță dezamăgitoare, în sensul că niciun candidat nu a reușit să obțină nota de titularizare la anumite materii.
Această situație ridică semne de întrebare cu privire la calitatea pregătirii profesorilor și la modul în care sunt evaluate cunoștințele lor. Deși examenul de titularizare este unul dintre cele mai importante și riguroase teste pentru profesori, rezultatele arată că există încă o mare discrepanță între așteptările sistemului de învățământ și realitatea din teren.
Potrivit datelor oficiale, în anul 2023, au fost înregistrate un număr record de candidați la examenul de titularizare, ceea ce ar putea indica o creștere a interesului pentru profesia de dascăl. Cu toate acestea, rezultatele slabe obținute de mulți dintre acești candidați ridică întrebări cu privire la calitatea pregătirii lor și la criteriile de selecție utilizate în procesul de titularizare.
În plus, analiza realizată de Scoala9 a scos la iveală faptul că există diferențe semnificative între județe în ceea ce privește performanța candidaților la examenul de titularizare. De exemplu, în unele județe, procentul de candidați care au obținut nota minimă de 7 a fost mult mai mic decât în altele, ceea ce ridică întrebări cu privire la echilibrul și corectitudinea procesului de evaluare.
Aceste rezultate ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru sistemul de învățământ și să determine o analiză mai atentă a modului în care se desfășoară examenul de titularizare și a criteriilor de selecție utilizate. Este important ca profesorii să fie pregătiți corespunzător și să aibă cunoștințele necesare pentru a-și îndeplini cu succes rolul de educatori.
În concluzie, rezultatele slabe obținute de mulți candidați la examenul de titularizare în 2023 ridică semne de întrebare cu privire la calitatea pregătirii profesorilor și la modul în care sunt evaluate cunoștințele lor. Este necesară o analiză mai atentă a procesului de titularizare și a criteriilor de selecție utilizate pentru a asigura că profesorii care intră în sistemul de învățământ sunt pregătiți corespunzător și pot oferi o educație de calitate elevilor lor.