Protecția Consumatorilor trage un semnal de alarmă privind reclama mascată la produse sau servicii pe rețelele sociale, iar acele persoane riscă suspendarea contului. Și ANAF vrea ca cei care câștigă bani în online să-și plătească taxele. Protecția Consumatorilor deja monitorizează fenomenul și a descoperit mai mulți influenceri care promovează produse sau servicii fără să menționeze că ar fi vorba de reclamă. „Este o publicitate mascată. Sunt categorii vulnerabile de urmăritori, tineri și mai ales copii care urmăresc astfel de postări care au un conținut privind promovarea produselor de vapat. Vapingul. Și celelalte postări care se referă la consumul de tutun și energizante. Induc în eroare consumatorul”, a spus Sebastian Hotca, președintele interimar ANPC, pentru Observator News. Influencer: Mi se pare puțin exagerat Oana Zara are aproape 180.000 de followers pe Instagram și peste 1,2 milioane pe TikTok. Și-a creat o comunitate care îi urmărește activitatea, așa că primește oferte din partea companiilor care vor să-și promoveze produsele. „Mai ales pe partea de beauty am foarte multe produse, creme, pe partea de make-up. Există acel buton de paid partnership. Care se poate pune la videouri, atât pe Instagram, cât și pe TikTok. Iar pentru story se marchează cu hashtag „ad”. Și mie mi se întâmplă de multe ori să uit. Dar îmi atrage atenția managera mea, vezi că trebuie să marchezi cu paid”, a declarat Oana Zara, influencer, la Observator News. Protecția Consumatorilor a descoperit mai mulți influenceri care nu-și marchează reclamele. „Discuția legată de marcarea publicității este un punct dureros. Evident că publicitatea trebuie marcată pentru că, din punct de vedere etic, consumatorul trebuie să facă distincția dintre o reclamă plătită și o recomandare pur și simplu personală”, spune Dragoș Stanca, expert digital. Cei mai urmăriți influenceri din România, chemați la discuții. „Vrem să existe un dialog între noi și influenceri. Pentru ca ei să înțeleagă care sunt consecințele. Se poate ajunge chiar la închiderea acestui site”, anunță Sebastian Hotca. Ce a descoperit ANAF. Și ANAF e cu ochii pe banii influencerilor. De curând, celebrul manelist Nicolae Guță a făcut o sumă fabuloasă într-un live pe TikTok. Inspectorii antifraudă au descoperit, din 2023 și până în prezent, 180 de persoane care câștigau bani din social media și care aveau venituri nedeclarate de 270 de milioane de lei.