Un număr tot mai mare de români aleg să-și repare mașinile prin intermediul CASCO, deoarece este mai ieftin decât să o facă prin RCA.
Se propune plafonarea tarifelor maxime de manoperă pe oră ale service-urilor auto care fac reparații prin RCA, conform unui amendament care urmează să fie discutat în Parlament și care este susținut de Consiliul Concurenței. Această propunere vine în contextul în care unii români preferă să folosească CASCO pentru reparații, deoarece costurile sunt mai mici decât în cazul RCA.
Șoferii români sub 30 de ani ar putea plăti dublu în cazul unor daune unde vinovatul nu este identificat. Astfel, reparațiile unei mașini avariate într-o parcare de către un șofer care a plecat de la locul faptei pot fi mai ieftine prin CASCO, deoarece costul întregii polițe este mai mic decât pierderea unei clase bonus la RCA.
Consiliul Concurenței susține introducerea unei referințe de preț pentru costul daunelor, în contextul în care tariful maxim al RCA este deja plafonat prin lege. Această referință ar ajuta la orientarea pieței și la evitarea unor costuri excesive pentru reparații auto.
Amendamentele propuse de PSD în Parlament ar completa legislația inițiată de Autoritatea de Supraveghere Financiară în acest an. Printre acestea se numără și stabilirea cuantumului despăgubirii doar prin acord între asigurătorul RCA și persoana prejudiciată, pe baza prețurilor de pe piață ale pieselor și manoperei necesare reparației.